I.

- Nem alszol?
- Nem.
- Mi a baj? Éjjel kettő van…
- Nem érdekes.
- Ne viccelj, húsz éve vagyunk házasok, már este is láttam rajtad, hogy valami bánt. Az a rohadt Gyurcsány? Ne félj, elkapják úgyis.
- Nem, nem ez a baj.
- Hát?
- A pécsi Kodály központ. Mondtam már, hogy lesz utána egy protokollkoncert? Persze Kodály művekkel.
- Ez logikusnak tűnik.
- Peskó Zoli fel akarja venni a műsorra a "Fölszállott a Páva vármegye házára" című dalt és az abból készült zeneművet.
- Hú, az tök jó! Ahogy a férfikórus zengi a népdalt, beleborzong az ember!
- De fölszállott a PÁVA? Érted?
- Ja, hogy a Páva Zsolti miatt?
- Dr. Páva Zsolt polgármester úr!
- Éjjel kettőkor nekem Zsolti…
- Nekem meg dr. Páva Zsolt polgármester úr! Mi lesz, ha megsértődik? Ha kigúnyolásnak veszi?
- Nézd, ha lenne egy olyan műsor, ahol a Fölszállott a páva után következne egy válogatás a Narancsvidék legkeményebb jeleneteiből, utána egy film a kertitörpékről és az egészet a francia vízmű szponzorálná, azt mondanám necces…
- De én akkor sem fogom megsérteni dr. Páva Zsolt polgármester urat!
- Oké, találjunk ki valamit! Várjunk... Fölszállott a páva... Fölszállott a páva... Megvan!
- Mi az?
- Változtassatok kicsit az eredetin!
- De mit?
- Legyen mondjuk: "Fölszállott a cápa"! Nem is rossz! " Fölszállott a cápa, vármegye házára". Olyan újszerű, izgalmas, kicsit avantgard. Nem is beszélve arról, hogy a süketebbek nem is fogják hallani a különbséget! Egy új feldolgozás!
- Nagyon okos asszony vagy!
- Tudod, keresd a nőt…
- Bizony. Aludjunk!

II.

- Halló!
- Mi volt?
- Letiltottam a fenébe az egészet.
- És?
- Peskó lemondott.
- De miért tiltottad le? Egész délelőtt ezt dúdolgattam magamban, "Fölszállott a cápa...". Szerintem jobb, mint az eredeti! Mondjátok, hogy Kodály a Bahamákon gyűjtötte ezt a változatot…
- Nem jó. Ma reggel beszélgettem dr. Páva Zsolt polgármester úrral…
- És?
- Tudod ki a kedvenc színésze?
- Ki?
- Roy Scheider… És mi a kedvenc filmje?
- Mondd, hogy a Kék Villám…
- Nem.
- Akkor jól tetted.

Szerző: Fabrizio Moro  2011.08.26. 16:53 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeltriposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr503182338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása