- Hello, hazaértem!
- Józsikám, na beszéltél telefonon a pártelnök úrral? Ugye, megint képviselő leszel 2014-ben? Nem bírnám elviselni, ha a hátam mögött kinevetnének a faluban. Tudja meg mindenki, hogy ki a legnagyobb ember Nagyrédén, sőt az egész megyében! Milyen kedve volt a pártelnök úrnak?
- Hát, nem volt jókedve.
- Miért?
- Kiesett a Vidi a Bajnokok Ligájából. Pedig a MOL szponzorálja, gondolhatod, szerintem csővezetéken öntik bele a pénzt. Csak ugye, az a fránya labda ne lenne… Ezt persze nem mondtam neki.
- Miről beszélgettetek?
- Megkérdezte, hogy mióta vagyok tagja a Fidesznek, mondtam '93 óta. Ő is tudja, hogy nélkülem sehol sem lenne a Fidesz.
- Ezt mondta?
- Kifejezetten ezekkel a szavakkal? Hát, így nem, de szerintem ezt gondolta. Aztán megkérdezte, hogy hányszor szólaltam fel az Országgyűlésben.
- Remélem, büszkén felsoroltad az összeset!
- Naná, mind a hármat!
- Mindenki tudja, hogy tudtál volna többet is, te! Hiszen te is tudnál bármikor olyat, mint azok a többiek, főleg az a Szíjjártó! Elmondod, hogy mindennek az elmúlt nyolc év az oka, de főleg Gyurcsány, aztán, hogy majd a kormány kivezeti az országot bárhonnan, teszel bele egy kis háborút mindenki ellen, a végén meg egy kicsit nyalsz a pártelnök úrnak. A falunapon is olyan szép beszédet mondtál! Ahogy ott kommunistáztál a ragyogó napfényben, csillogott a szemüveged, csak le kellett volna festeni!
- A szemüvegemet?
- Nem, ahogy ott lángolt a lelked a színpadon, az asszonykorús előtt állva! Az az öt ember meg milyen átszellemülten hallgatta a színpad előtt! Jó, mondjuk csak négy, mert a Monori bácsi olyan süket, mint egy nagyágyú! Ő a szemével csodált!
- Elfelejtetted, hogy százötven gyerek is hallgatta a beszédemet?
- Tényleg, hogy felejthettem el? Hiszen tulajdonképpen az én ötletem volt, hogy vezényeld ki az egész iskolát.
- Azt is megkérdezte, volt-e önálló képviselői indítványom. Erre azt válaszoltam, hogy egy volt. Vagyis majdnem volt egy, de aztán végül nem nyújtottam be. Nem tehetek róla, hogy minden önálló képviselői indítványt a Rogán Tóni kap… Azt mondta, hogy igazam van, ezért hamarosan én is kapok egyet, amit be is nyújthatok.
- És miről fog szólni a te törvényed? A te törvényed! Milyen jól hangzik! Ha ezt a faluban elterjesztem!
- Törvényjavaslat a magyarországi források, gyógyfürdők és gyógyforrások védelméről, ez lesz a címe. Képzeld, Pokorni Zolival együtt fogom benyújtani. Azt mondta pártelnök úr, nálunk kettőnknél senki sem ért jobban a csapokhoz, forrásokhoz és gyógyvizekhez!
- Nagyon büszke vagyok rád! A telefonbeszélgetésről mondott valamit?
- Igen, fejmosást kaptam, hogy miért telefonban mondtam. Azzal egyetértett, hogy a tiszteletet meg kell nekünk adni, aki nem érti annak pedig meg kell mutatni, hogy hol a helye a nemzeti együttműködés rendszerében. Egyébként megértett, ő sem gondolta volna, hogy ezek a szaros mobilok már ilyet is tudnak.
- Szóval megértett?
- Teljes mértékben, mondjuk azt mondta, hogy a látszat miatt a következő ciklusban nem lehetek országgyűlési képviselő.
- Akkor mi lesz velünk?
- Mi lenne? Megyek Brüsszelbe európai képviselőnek!
- Ez csodás! Ezentúl egész Európában bárkinek megmonthatod, hogy hol a helye a nemzetközi együttműködés rendszerében, ha tiszteletlenül ír vagy beszél rólad! Vagy akár csak gondol!
- Ebben mondjuk nem vagyok biztos... Inkább maradnék a magyaroknál.
- Mindig is ezt szerettem benned, ezt az alázatot és szerénységet.
- Ja, nem azért.
- Akkor?
- Hát, egyetlen nyelven sem beszélek egy árva kukkot sem.
 

Szerző: Fabrizio Moro  2011.07.21. 19:47 1 komment · 1 trackback

Címkék: józsef

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeltriposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr573087277

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Dermedt társadalom 2011.07.22. 05:58:36

Fölháborodott és elképedt megnyilvánulások kísérik Balázs József helyi potentát telefonba mondott szavait. Pedig az elhangzottak aligha a rendszer kivételei. Mifelénk minden arra sarkallja a döntési helyzetben lévőket, hogy saját, szubjektív értékeik é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fabius 2011.07.22. 13:30:31

"Az az öt ember meg milyen átszellemülten hallgatta a színpad előtt! Jó, mondjuk csak négy, mert a Monori bácsi olyan süket, mint egy nagyágyú! Ő a szemével csodált!"

:-D :-D
süti beállítások módosítása