- Halló!
- Na, mondd már mi van?
- Nem szavazták meg! Maradt a jövedéki adó, bonthatjátok a pezsgőt!
- Basszus! Zseni vagy! Az igazgatóság nevében megígérhetem, hogy akkora bónuszt kapsz, hogy nem győzöd számolni a nullákat! De hogy csináltad?
- Nem mondhatom el...
- Ne, csináld már! Megvettél valakit, mi? Mindegy, még így is megérte. Mennyibe került?
- 1860 Ft, azaz három sör.
- Öregem, mondom, hogy zseni vagy! Hogy csináltad, mondd már? Köztünk marad, megígérem!
- Rendben, elmondom. Szóval van nekem egy haverom a gimiből. Pap lett belőle és egészen a püspökségig vitte. A neve nem lényeg, ellenben mondjuk úgy, hogy a lekötelezettem.
- De miért?
- Mert én mutattam be a szerelmének, akivel egy csapatban fociztam.
- Te játszottál egy női focicsapatban?
- Mondtam olyat, hogy nő volt? Szóval beszélgettem a püspökömmel és kiderült, hogy ismeri Balsai Istvánt. Nem voltam elragadtatva, de tudod, ha ló nincs... Akkor született a terv, amikor a barátom azt mondta, hogy Balsai két személynek hisz: Orbán Viktornak és az Úristennek. Ebben a sorrendben. Mivel Orbán Viktor focista...
- Neki mutattad be?... Bocs, nem bírtam kihagyni.
- Szóval Orbán nem dohányzik, így maradt a másik. Kitaláltuk, hogy csak azt kell elhitetni ezzel a jóemberrel, hogy a dohányzás Istennek tetsző dolog. Tudod, a hit hegyeket tud megmozgatni.
- Naná, főleg, ha vak.
- Csak annyi volt, hogy találkoztunk ezzel a Balsaival és egy sör mellett a barátom előadta neki, hogy nagy jelentőségű felfedezéseket hallott tőlem, mint Rómában élő egyházi barátjától.
- Felfedezéseket?
- Igen, elmondtam, hogy a Holt tenger mellől újabb tekercsek kerültek elő, amik nagyon érdekes adalékokkal szolgáltak a keresztény valláshoz.
- És pontosan mik ezek?
- Ő is szóról szóra ezt kérdezte. Elmondtam, hogy a tekercsek szerint például Mózes eredetileg azért ment oda az égő csipkebokorhoz, hogy meggyújtsa a cigarettáját és valójában Sárkányölő Szent György is a tűz miatt kereste a sárkányt, de valami félreértés történt. Elmondtam, hogy a tekercs szerint Saul a damszkuszi úton cigizés közben világosodott meg, valamint, hogy Rómában most találtak egy ókeresztény sírt, amelyben egy freskón a Grecsemáné kertben Iskarióti Júdás cigit kér Jézustól, de ő nem ad neki.
- Te, és ezt elhitte?
- Igen, miután bemutattuk a bizonyítékokat...
- Képesek voltatok bizonyítékokat hamisítani?
- Hamisítani? Ez erős szó, kicsit megváltoztattuk a valóságot, ha ezért az MTV Híradóban előléptetés jár, nem lehet ez olyan nagy bűn. Kicsit még azért megtámogattuk azzal, hogy az új felfedezések hatására a Vatikán a liturgián is változtatni fog, ostya helyett egy szál cigi lesz. Persze szigorúan csak a felnőtteknek és a pap persze azt is elmondja, hogy a dohányzás súlyosan károsíthatja az ön és környezete egészségét. Ezután Balsai maga ajánlotta fel, hogy bead egy módosítót, hogy ne változzon a jövedéki adó, hiszen a hívektől nem lehet elvonni a füstölő szentséget. 
- Szuper. Nem féltél, hogy ezt nem teheti meg?
- De. Ezért meg is kérdeztem. Tudod mit válaszolt? Hogy a KDNP széles társadalmi támogatottsággal rendelkező, szilárd kormányzó erő, így bármit megtehet.
- Kamuzol, ezt nem hiszem el.
- Komolyan ezt mondta! Gondoltam is, hogy ezek valami erősebbet tolnak, mint amit mi gyártunk, ha ezt tényleg el is hiszik magukról! Kérdeztem, hogy biztos, hogy megszavazzák? Erre azt válaszolta, hogy a képviselő náluk azt szavazza meg, amit mondanak neki, mert ez az ország érdeke.
- És neki nem lesz ciki, ha kiderül, hogy tőle származik a javaslat?
- Azt mondta, majd simán letagadja. Ja, rákérdeztem a kieső adóbevételre, erre azt válaszolta, hogy majd beszedik máshonnan, ha más pénzének a megszerzéséről van szó, higgyem el, nagyon kreatívak tudnak lenni.
- Már csak egy kérdésem maradt? Honnan tudod, hogy jövő héten nem vonják vissza?
- Mert ismerem őket. Ha visszavonnák, azzal elismernék, hogy hibáztak vagy meggondolatlanul döntöttek. És mivel saját tévedhetetlenségükbe és a vezér tévedhetetlenségébe vetett hit tartja össze őket, erre soha nem kerül sor.
- Nagyszerű munkát végeztél! Ezzel a Balsaival nem árt jóban lenni. Apropó, van egy barátom, akinek a cége bajban van. Extra adó... Kéne valami új tekercs a Holt tenger mellől...
- Hú, hát az nem lesz egyszerű. De melyik cégről van szó?
- Red Bull...

 

Szerző: Fabrizio Moro  2011.07.10. 00:37 1 komment

Címkék: dohány istván

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeltriposzt.blog.hu/api/trackback/id/tr613053965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása